تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای/ قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای ۱۸ هزار تومان است

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای نسبت به سال 1402 خبر داد.

حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای کشور  در گفتگویی پیرامون وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، گفت: در حال حاضر تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور است که به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی افزود: طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است و تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور وجود دارد که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است، گفت: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

جهان ساز در ادامه با اشاره به زمان آغاز خرید برگ سبز چای گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود